Home Despre noi Staff Contact  




Data publicarii: Vineri, 16 Martie 2012  
 

Consiliul Concurenţei discută cu retailerii pentru intrarea în marile magazine a furnizorilor autohtoni de produse agroalimentare

supermaket_legume.jpgBogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a afirmat, joi, în cadrul Forumului IMM de la Romexpo, că există discuţii cu o serie de retaileri în vederea intrării în marile magazine a furnizorilor autohtoni de produse agroalimentare, în ciuda faptului că una dintre condiţii pentru acest pas se referă la preţ şi volumul de marfă oferite.
"Pe tema furnizorilor români de produse agroalimentare, dezbaterea e amplă. Suntem în discuţii cu o serie de retaileri mari pentru a vedea cum putem facilita apariţia unor furnizori. Discuţia noastră se referă la eficienţă şi la consumator. Nu poţi să-i spui lanţului dacă el are oferte mai bune din altă parte să cumpere de la firma X sau firma Y. Trebuie să vedem cum să avem dimensiuni. Deci, ca să intri într-un lanţ de retail trebuie să ai un preţ. Preţul îl obţii la o altă dimensiune, iar legat tot de dimensiune trebuie să ai un volum de marfă. Probleme există în zona legumelor şi fructelor", a explicat Chiriţoiu.

Oficialul Consiliului Concurenţei a precizat, totodată, că încălcarea drepturilor de concurenţă va fi sancţionată în continuare. "Menirea noastră este să fim foarte atenţi la distorsiunile din piaţă, care pot să prejudicieze obiectivul nostru. Noi suntem foarte atenţi atunci când vine vorba despre înţelegeri între concurenţi şi au fost, în ultimii ani, cazuri în care am găsit înţelegeri între firme diverse: de la firme de taximetrie până la firme de panificaţie. Ei justifică acţiunile lor şi probabil că, din punctul lor de vedere, sunt convinşi că au dreptate. Cert este că pentru noi o încălcare a drepturilor de concurenţă o vom sancţiona şi dacă avem o problemă în mediul de afaceri e mai important să colaborăm şi să remediem problema. Un lucru la care IMM-urile sunt expuse apare atunci când se stabilesc preţurile între distribuitor şi furnizor. Când vine o firmă mai mare şi spune IMM-urilor care comercializează acele produse: 'N-ai voie să vinzi decât la preţuri maximale', suntem destul de indulgenţi, dar atunci când le spune să vândă sub un anumit preţ, au fost cazuri în care am sancţionat. În situaţia asta, care se numeşte abuz de poziţie dominantă, aceste firme mari impun condiţii nefavorabile economic, discriminează sau oferă acces preferenţial unora faţă de altora", a spus Bogdan Chiriţoiu. AGERPRES


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !