Home Despre noi Staff Contact  




Data publicarii: Joi, 28 Aprilie 2011  
 

Cifra de afaceri a companiei Agricola Bacău a crescut cu peste 10 la sută în trimestrul I

agricola.jpg Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat în primul trimestru al anului o cifră de afaceri estimată la 104.850.000 de lei, depăşind cu 10 la sută nivelul, cifrat la 95.407.000 de lei, consemnat în acelaşi interval de timp din 2010, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, Grigore Horoi, preşedinte-director general al acestei companii private româneşti.
'Rezultatele înregistrate în prima parte a anului sunt în concordanţă cu obiectivele stabilite la începutul acestui an pentru care Agricola Bacău şi-a bugetat o creştere a cifrei de afaceri cu 7 la sută la carnea de pasăre, 19 la sută la semipreparate şi produse ready-meal, 10 la sută la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate', a spus Grigore Horoi.

Datele statistice la zi atestă faptul că Agricola Bacău a efectuat cele mai importante vânzări la produsul carne de pui, pentru care s-au înregistrat sporuri de 39 la sută în volum şi 48 la sută în valoare. 'Creşterile semnificative pe care le înregistrăm în acest an la carnea de pasăre sunt urmarea faptului că la Agricola s-a conştientizat la timp faptul că în condiţiile eliminării subvenţiei piaţa, ce consemna anul trecut o diminuare cu 18 la sută atât în volum, cât şi valoare, nu acceptă totuşi o majorare firească a preţului. Ca urmare, am decis să implementăm un program de creştere semnificativă a cantităţilor vândute, cu scopul de a eficientiza activitatea, fapt ce are astăzi, iată, consecinţe pozitive în indicatorii de producţie, dar şi eficienţă', a explicat pentru AGERPRES Tatiana Cimpoeşu, vicepreşedinte al holdingului băcăuan.

Vânzările de salamuri crude uscate au înregistrat, de asemenea, în trimestrul I faţă de perioada similară a anului trecut, creşteri semnificative: 25 la sută în volum şi 23 la sută în valoare. 'Această performanţă, obţinută chiar dacă piaţa categoriei a scăzut la nivelul ţării cu 3-6 procente, are drept lider în totalul segmentului comercializat în România cunoscutul salam de Sibiu fabricat la Bacău. Astfel, conform măsurătorilor efectuate de MEMRB, acesta a atins o cotă valorică de 42 la sută', a spus Cristian Călin, manager relaţii publice la Agricola Bacău. La categoria semipreparate şi produse de tip 'ready-meal', pe fondul lansărilor de produse refrigerate, în primul trimestru s-a înregistrat o creştere în volum a vânzărilor cu 19 la sută şi o majorare valorică de 32 la sută, obţinute pe fondul unui avans de 11 la sută a preţului mediu de livrare a acestor produse. Şi la vânzările de produse obţinute din vegetale s-au consemnat, mai ales în perioada Postului de Paşte, creşteri de 49%, comparativ cu perioada similară de anul trecut.

Singurele diminuări de vânzări au fost înregistrate la ouă de consum, categorie la care s-a raportat un minus de 20 la sută, şi preparate fierte afumate pentru care scăderile au atins 5 la sută în volum şi 2 la sută în valoare. 'Dacă livrările mai scăzute la produsele fierte afumate sunt datorate unei tendinţe generale a pieţei în lume de diminuare a consumului unei asemenea categorii, la ouă motivaţia o constituie creşterea masivă a importurilor care concurează neloial producătorii autohtoni', a explicat pentru AGERPRES preşedintele Grigore Horoi.

'Deşi Agricola Bacău a înregistrat rezultate notabile în perioada parcursă din acest an, totuşi eliminarea subvenţiilor în 2010 a pus industria de profil sub o mare presiune din punct de vedere al costurilor aferente materiei prime. Cheltuielile cu principalele resurse, în principal la cerealele, au crescut în 2011 în medie cu 120 la sută faţă de 2009, preţul cărnii de pasăre s-a majorat în acest an cu doar 11 la sută faţă de anul trecut, fiind chiar mai mic cu 3 procente faţă de preţul mediu din 2009', a arătat Grigore Horoi. În aceste condiţii, a mai precizat Grigore Horoi în declaraţia făcută pentru AGERPRES, "pentru o echilibrare a situaţiei producătorilor autohtoni este nevoie de măsuri economice active care să determine reducerea preţului la resursele de bază, deoarece, matematic, astăzi carnea de pasăre ar trebui să fie cu 27% mai scumpă decât în 2009 pentru ca producătorii să-şi consolideze marja netă care şi aşa nu era foarte mare'.

Pentru a se menţine în prim planul topului producătorilor din domeniu din România şi pentru a creşte cota de export, Grupul Agricola Bacău şi-a propus pentru anul 2011 realizarea unor investiţii de peste 7 milioane de euro, principalele alocări fiind pe lanţul de producţie al cărnii de pasăre - 3,2 milioane euro (modernizare ferme de creştere, achiziţii utilaje, modernizare depozite frigorifice), la producerea salamurilor crude uscate - 600.000 euro (extindere capacitate de producţie pentru Salamul de Sibiu), dezvoltarea reţelei de magazine proprii - 500.000 euro şi modernizarea fermei de găini ouătoare - 2,5 milioane euro. 'Investiţiile pentru dezvoltare reprezintă peste 75 la sută din valoarea totală, restul constituind alocări pentru reducerea costurilor ori pentru cerinţe impuse de legislaţie', a precizat vicepreşedintele Cimpoeşu.

În 2010, Agricola Bacău deţinea 14 la sută din piaţa cărnii de pui din România, fiind lider cu 19 la sută pe piaţa de semipreparate şi produse de tip 'ready-meal', iar salamul de Sibiu fabricat la Bacău este lider în total segment comercializat în România cu 42 la sută cotă de piaţă valorică. Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău, afirmă specialiştii în domeniu, este acela de inovator, în special în ce priveşte noile concepte de prezentare a produselor. Între noutăţile lansate în premieră în România de Agricola Bacău se află "Puiul familist", ce se prezintă într-o formă inovatoare de ambalare, "Puiul antistres", comercializat în "tăviţa minune", unică încă în România, reprezentând o soluţie pentru cei ce au mai puţin timp liber, şi "Puiul fericit", crescut în ferme mici, hrănit după o reţetă cu 80 la sută porumb şi scos în aer liber pentru cei ce doresc să-şi amintească gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut în curte.

"Agricola Bacău este şi primul brand de carne de pui din România care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în urmă cu patru ani conceptul "biosecurizat", prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate alimentară, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente dificile pentru alimentaţie", subliniat Tatiana Cimpoeşu, vicepreşedinte al companiei. AGERPRES


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !

 







Editorial
"Băi, avem destule taxe"
rotariu victor.jpg
"Băi, avem destule taxe". Acesta este motivul pentru care Guvernul Boc şi partidele care îl sprijină nu vor să mai fie introdusă taxa pe terenul agricol nelucrat, după cum a explicat un oficial al ministerului Agriculturii. După ce s-au bătut cu pumnul în piept că ei sunt cei care vor pune din nou pe picioare agricultura, în special prin această taxă, menită să încurajeze folosirea propriu-zisă a terenurilor, bravii politicieni ai Puterii şi-au dat seama, din senin, că sunt prea multe taxe.
Un editorial de Victor Rotariu publicat în ziarul Gandul. >> Citeste
Analiza
De ce se înghesuie elveţienii să facă agricultură în România
agricultura_MARE.jpg
Din ce în ce mai mulţi agricultori elveţieni se stabilesc în România, unde pot cumpăra suprafeţe agricole de câteva sute de hectare la preţuri semnificativ mai mici şi mai apoi exportă produsele biologice obţinute în Elveţia sau Germania, scrie swiss.info într-un comentariu dedicat potenţialului agricol al ţării noastre.
Swiss.info menţionează exemplul lui Christian Hani, un agricultor elveţian care la scurt timp după absolvirea studiilor de agronomie s-a mutat în satul Firiteaz din vestul României şi care acum are un teren agricol de 800 de hectare. >> Citeste
Compania Saptamanii
Prio Foods a anunţat lansarea unităţii de extracţie uleiuri, la Lehliu Gară
prio foods.jpg
Compania Prio Foods, parte a Martifer Group, a anunţat, miercuri, lansarea unităţii de extracţie uleiuri vegetale la Lehliu Gară, investiţie greenfield în valoare de 93 milioane de euro. "Este o onoare pentru mine şi pentru întreaga companie Prio Foods să anunţ astăzi lansarea noii unităţi de extracţie de la Lehliu", a declarat, preşedintele Consiliului de Administraţie Prio Foods, Carlos Martins.
Evenimentul a dat startul operaţiunilor la filiala Prio Extracţie, specializată în procesarea seminţelor şi producţie de ulei vegetal, în scopuri industriale şi de consum. Investiţia este cel mai mare proiect greenfield din România în anul 2011. În sectorul producţiei de ulei vegetal, Prio Extracţie deţine locul întâi ca volum al investiţiei în Europa de Sud-Est şi locul doi la nivelul întregii Europe. >> Citeste

Produsul Saptamanii
Mierea premium ecologică ar trebui să fie un brand al României, spune apicultorul Aron Stoica
apicultor.jpg
Mierea premium ecologică ar trebui să fie un brand al României, fiind, indiscutabil, cea mai bună din lume, iar pentru promovarea ei în străinătate este nevoie de politici consecvente ale celor aflaţi la guvernarea ţării, afirmă apicultorul Aron Stoica din Câmpeni (Alba), absolvent al Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca, care se dedică de o viaţă creşterii profesioniste a albinelor şi protecţiei speciilor autohtone.
"Nu ştiu dacă în ultimul an s-a diminuat sau nu procesul prin care mierea de calitate premium din România se vinde la export în cupaje, pentru a fi amestecată cu cele fără nicio calitate din America de Sud, America de Nord, Mexic, Asia ori din UE. Mierea este un produs local unic şi cel mai corect este ca producătorul să se bucure de recunoaşterea calităţilor acesteia. De regulă, mierea noastră premium trece într-un anonimat absurd, pentru că este absurd să oferi cea mai bună calitate pentru a deveni amestec la ceva fără nicio calitate", a declarat, luni, apicultorul foarte apreciat în afara graniţelor ţării. >> Citeste
Interviu
Radu Roatiş: “Mieii româneşti nu vor lipsi de pe piaţă în preajma sărbătorilor pascale”
roatis radu.jpg
Mieii româneşti nu vor lipsi de pe piaţă în preajma Sărbătorilor Pascale, pentru că există baza legală pentru inventarierea animalelor, a afirmat, într-un interviu acordat Agenţiei Agerpres, preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, Radu Roatiş.
Potrivit preşedintelui ANSVSA, autoritatea va demara o serie de controale în sectorul produselor tradiţionale, deoarece "asistăm la o creştere alarmantă a târgurilor cu produse tradiţionale", în multe cazuri produsele fiind vândute în condiţii improprii sau nu sunt ceea ce cred şi vor românii să cumpere. Radu Roatiş a mai adăugat că România va putea exporta carne de porc pe piaţa comunitară, începând cu partea a doua acestui an, după ce o misiune a CE va controla fermele care solicită să intre la export. >> Citeste
Eveniment
La Galaţi a fost lansat un proiect pentru relansarea pisciculturii şi prelucrării peştelui
pescador.JPG
Camera Agricolă Galaţi a lansat, marţi, proiectul “Grup de lucru pentru gestionarea durabilă a fondului piscicol în judeţul Galaţi, zona pescărească lunca Prutului inferior - Dunărea inferioară mila 76”, în valoare de 133.000 de lei.
Potrivit directorului Camerei Agricole Galaţi, Floricel Dima, proiectul are ca scop relansarea pisciculturii la nivelul judeţului şi crearea de unităţi economice care să se ocupe de prelucrarea peştelui. Proiectul vizează zona pescărească Lunca Prutului Inferior - Dunărea Inferioară mila 76, iar în acest sens va fi creat un grup de lucru pentru gestionarea fondului piscicol. >> Citeste

Afisari
counter