Home Despre noi Staff Contact  




Data publicarii: Joi, 28 Aprilie 2011  
 

Cifra de afaceri a companiei Agricola Bacău a crescut cu peste 10 la sută în trimestrul I

agricola.jpg Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat în primul trimestru al anului o cifră de afaceri estimată la 104.850.000 de lei, depăşind cu 10 la sută nivelul, cifrat la 95.407.000 de lei, consemnat în acelaşi interval de timp din 2010, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, Grigore Horoi, preşedinte-director general al acestei companii private româneşti.
'Rezultatele înregistrate în prima parte a anului sunt în concordanţă cu obiectivele stabilite la începutul acestui an pentru care Agricola Bacău şi-a bugetat o creştere a cifrei de afaceri cu 7 la sută la carnea de pasăre, 19 la sută la semipreparate şi produse ready-meal, 10 la sută la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate', a spus Grigore Horoi.

Datele statistice la zi atestă faptul că Agricola Bacău a efectuat cele mai importante vânzări la produsul carne de pui, pentru care s-au înregistrat sporuri de 39 la sută în volum şi 48 la sută în valoare. 'Creşterile semnificative pe care le înregistrăm în acest an la carnea de pasăre sunt urmarea faptului că la Agricola s-a conştientizat la timp faptul că în condiţiile eliminării subvenţiei piaţa, ce consemna anul trecut o diminuare cu 18 la sută atât în volum, cât şi valoare, nu acceptă totuşi o majorare firească a preţului. Ca urmare, am decis să implementăm un program de creştere semnificativă a cantităţilor vândute, cu scopul de a eficientiza activitatea, fapt ce are astăzi, iată, consecinţe pozitive în indicatorii de producţie, dar şi eficienţă', a explicat pentru AGERPRES Tatiana Cimpoeşu, vicepreşedinte al holdingului băcăuan.

Vânzările de salamuri crude uscate au înregistrat, de asemenea, în trimestrul I faţă de perioada similară a anului trecut, creşteri semnificative: 25 la sută în volum şi 23 la sută în valoare. 'Această performanţă, obţinută chiar dacă piaţa categoriei a scăzut la nivelul ţării cu 3-6 procente, are drept lider în totalul segmentului comercializat în România cunoscutul salam de Sibiu fabricat la Bacău. Astfel, conform măsurătorilor efectuate de MEMRB, acesta a atins o cotă valorică de 42 la sută', a spus Cristian Călin, manager relaţii publice la Agricola Bacău. La categoria semipreparate şi produse de tip 'ready-meal', pe fondul lansărilor de produse refrigerate, în primul trimestru s-a înregistrat o creştere în volum a vânzărilor cu 19 la sută şi o majorare valorică de 32 la sută, obţinute pe fondul unui avans de 11 la sută a preţului mediu de livrare a acestor produse. Şi la vânzările de produse obţinute din vegetale s-au consemnat, mai ales în perioada Postului de Paşte, creşteri de 49%, comparativ cu perioada similară de anul trecut.

Singurele diminuări de vânzări au fost înregistrate la ouă de consum, categorie la care s-a raportat un minus de 20 la sută, şi preparate fierte afumate pentru care scăderile au atins 5 la sută în volum şi 2 la sută în valoare. 'Dacă livrările mai scăzute la produsele fierte afumate sunt datorate unei tendinţe generale a pieţei în lume de diminuare a consumului unei asemenea categorii, la ouă motivaţia o constituie creşterea masivă a importurilor care concurează neloial producătorii autohtoni', a explicat pentru AGERPRES preşedintele Grigore Horoi.

'Deşi Agricola Bacău a înregistrat rezultate notabile în perioada parcursă din acest an, totuşi eliminarea subvenţiilor în 2010 a pus industria de profil sub o mare presiune din punct de vedere al costurilor aferente materiei prime. Cheltuielile cu principalele resurse, în principal la cerealele, au crescut în 2011 în medie cu 120 la sută faţă de 2009, preţul cărnii de pasăre s-a majorat în acest an cu doar 11 la sută faţă de anul trecut, fiind chiar mai mic cu 3 procente faţă de preţul mediu din 2009', a arătat Grigore Horoi. În aceste condiţii, a mai precizat Grigore Horoi în declaraţia făcută pentru AGERPRES, "pentru o echilibrare a situaţiei producătorilor autohtoni este nevoie de măsuri economice active care să determine reducerea preţului la resursele de bază, deoarece, matematic, astăzi carnea de pasăre ar trebui să fie cu 27% mai scumpă decât în 2009 pentru ca producătorii să-şi consolideze marja netă care şi aşa nu era foarte mare'.

Pentru a se menţine în prim planul topului producătorilor din domeniu din România şi pentru a creşte cota de export, Grupul Agricola Bacău şi-a propus pentru anul 2011 realizarea unor investiţii de peste 7 milioane de euro, principalele alocări fiind pe lanţul de producţie al cărnii de pasăre - 3,2 milioane euro (modernizare ferme de creştere, achiziţii utilaje, modernizare depozite frigorifice), la producerea salamurilor crude uscate - 600.000 euro (extindere capacitate de producţie pentru Salamul de Sibiu), dezvoltarea reţelei de magazine proprii - 500.000 euro şi modernizarea fermei de găini ouătoare - 2,5 milioane euro. 'Investiţiile pentru dezvoltare reprezintă peste 75 la sută din valoarea totală, restul constituind alocări pentru reducerea costurilor ori pentru cerinţe impuse de legislaţie', a precizat vicepreşedintele Cimpoeşu.

În 2010, Agricola Bacău deţinea 14 la sută din piaţa cărnii de pui din România, fiind lider cu 19 la sută pe piaţa de semipreparate şi produse de tip 'ready-meal', iar salamul de Sibiu fabricat la Bacău este lider în total segment comercializat în România cu 42 la sută cotă de piaţă valorică. Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău, afirmă specialiştii în domeniu, este acela de inovator, în special în ce priveşte noile concepte de prezentare a produselor. Între noutăţile lansate în premieră în România de Agricola Bacău se află "Puiul familist", ce se prezintă într-o formă inovatoare de ambalare, "Puiul antistres", comercializat în "tăviţa minune", unică încă în România, reprezentând o soluţie pentru cei ce au mai puţin timp liber, şi "Puiul fericit", crescut în ferme mici, hrănit după o reţetă cu 80 la sută porumb şi scos în aer liber pentru cei ce doresc să-şi amintească gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut în curte.

"Agricola Bacău este şi primul brand de carne de pui din România care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în urmă cu patru ani conceptul "biosecurizat", prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate alimentară, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente dificile pentru alimentaţie", subliniat Tatiana Cimpoeşu, vicepreşedinte al companiei. AGERPRES


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !