Home Despre noi Staff Contact  




Data publicarii: Vineri, 04 Februarie 2011  
 

Vânzările de carne de pui au crescut cu 28% în 2010, la Agricola Bacău

agricola.jpgPe o piaţă care a înregistrat deflaţie, vânzările de carne pui ale holdingului Agricola Internaţional din Bacău au crescut cu 28% în 2010, consemnându-se astfel un record cantitativ la nivelul firmei, respectiv 26.164 tone anul trecut, faţă de 20.428 tone în 2009.
"Acest trend crescător se menţine şi după prima lună a anului 2011, an în care rezultatul eforturilor noastre anterioare se va observa mai bine. Deşi, paradoxal, anul trecut carnea de pui a fost unul din puţinele produse agricole unde s-au consemnat reduceri de preţ în timp ce la majoritatea celorlalte s-au înregistrat majorări', a declarat pentru AGERPRES Grigore Horoi, preşedintele firmei băcăuane.

Potrivit acestuia, performanţa este rezultatul faptului că anul trecut Agricola a crescut mai mulţi pui şi a comercializat o cantitate record de carne de pasăre, urmând o politică de diminuare a vânzărilor de furaje şi de pui vii către terţi şi prestând mai puţine servicii logistice în extern. În anul 2010, Agricola Internaţional SA Bacău a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 279,2 milioane lei, aproximativ egală cu cifra de afaceri înregistrată în 2009, în valoare de 279,2 milioane lei. Acest indicator este format la Agricola Internaţional Bacău din cifra de afaceri rezultată ca urmare a vânzărilor de carne de pui, precum şi din cele realizate de celelalte departamente ale firmei (Fabrica de Nutreţuri Combinate, Avicola, Operator Logistic ş.a.) care, în 2010, au înregistrat vânzări mai mici de produse către terţi (furaje, pui vii etc.).

La nivelul holdingului, organizat pe unităţi de business, firmele din grup unde se obţin categoriile de produse din portofoliul Agricola Bacău, au înregistrat în 2010 vânzări în creştere faţă de anul precedent, 30% la mezeluri - salamuri crude şi 7% la semipreparate, cu excepţia producţiei de ouă, unde s-a înregistrat un minus de 4 procente a bucăţilor vândute şi de minus 15% a cifrei de afaceri.

În schimb, sortimentul cu cea mai mare notorietate, Salamul de Sibiu Agricola Bacău, a avut în anul 2010 o evoluţie crescătoare de la lună la lună, consolidându-şi la final de an poziţia de lider în total segment produs comercializat în România, poziţie adjudecată în iunie 2009, cu o cotă valorică de piaţă de 39%, detaşat faţă de ceilalţi producători'.

Activitatea Holdingului, unul dintre cei mai mari producători de carne de pasăre şi principalul exportator din această categorie din România, este caracterizată, în primul rând, prin diversitate, fiind singurul furnizor din ţară care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse: carne de pui refrigerată şi congelată, în carcasă sau în piese tranşate, ambalată în atmosferă controlată (sistem BDF), tăviţă cu folie stretch sau pungă personalizată, preparate şi specialităţi din carne fierte afumate salamuri crude uscate semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale ouă şi praf de ouă. AGERPRES


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !