Home Despre noi Staff Contact  




Data publicarii: Vineri, 14 Ianuarie 2011  
 

125 de ani Bosch - 125 de ani cu “Tehnică pentru o viaţă”

Dublă aniversare la Bosch: în 2011, Grupul Bosch sărbătoreşte cea de-a 125-a aniversare de la înfiinţarea firmei, precum şi 150 de ani de la naşterea fondatorului companiei. La data de 15 noiembrie 1886, Robert Bosch a deschis „Atelierul de mecanică fină şi electrotehnică” în Stuttgart, creând astfel fundaţia a ceea ce va deveni un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. De atunci, cele trei sectoare de activitate ale Grupului Bosch - Tehnologie auto, Tehnologie industrială şi Bunuri de larg consum şi echipamente pentru construcţii - şi-au dezvoltat produsele conform sloganului „Tehnică pentru o viaţă”.

Născut în data de 23 septembrie 1861, în Albeck, lângă Ulm, Robert Bosch a fost un vizionar în domeniul tehnologiei, propulsând compania spre succesul internaţional încă din timpul vieţii sale. Începând din 1886 şi până în prezent, cheia succesului produselor Bosch a fost gradul ridicat de inovaţie şi accentul pus pe calitate. Aceste caracteristici i-au permis lui Robert Bosch, fondatorul companiei, să stabilească o bază sigură pe pieţele internaţionale, începând chiar de la finalul secolului 19. ’’Prefer să pierd bani, decât încrederea clientului’’ era una din devizele lui Robert Bosch, iar acum, după 125 de ani, aceste cuvinte constituie unul din principiile firmei Bosch. Construcţia unui magnetou de joasă tensiune pentru motoarele autovehiculelor, în anul 1897, a fost începutul unei lungi liste de inovaţii Bosch. Acesta a fost urmat, în 1902, de sistemul de aprindere cu magnetou la înaltă tensiune Bosch. Astfel, succesul comercial a fost asigurat, compania fiind propulsată pe poziţia de lider în furnizarea de tehnologie auto.

În prezent, Bosch îşi desfăşoară afacerile prin mai mult de 300 de filiale şi companii regionale din peste 60 de ţări şi are aproximativ 280.000 de angajaţi pe plan mondial. O reţea internaţională de vânzări şi parteneri, care acoperă aproximativ 150 de ţări, asigură prezenţa produselor şi serviciilor companiei pe cele mai importante pieţe care vor înregistra creşteri în viitor.

Firma Bosch a fost reprezentată pentru prima dată în România de compania Leonida & Co, în anul 1906. 88 de ani mai târziu, în 1994, Bosch şi-a deschis filiala regională în România, cu sediul la Bucureşti.

„Partenerii noştri, precum şi fiecare persoană care a folosit vreodată produsele Bosch, au jucat un rol important în povestea succesului de 125 de ani a companiei”, a declarat Franz Fehrenbach, preşedintele consiliului de administraţie al Bosch. Hermann Scholl, preşedintele adunării acţionarilor şi al consiliului de supraveghere, este de acord şi adaugă: „Multe dintre inovaţiile noastre tehnologice au fost rezultatul interacţiunii fructuoase cu clienţii noştri. Spiritul inovaţiei domină compania până în această zi - o căutare fără sfârşit a unor domenii de activitate, pieţe şi tehnologii noi.”

Activităţile aniversare reflectă trecutul, prezentul şi viitorul companiei

Pentru Grupul Bosch, dubla aniversare va fi evenimentul dominant al anului 2011. Compania va sărbători cele două aniversări pe parcursul întregului an 2011 prin organizarea de numeroase activităţi desfăşurate pe plan internaţional, inclusiv aproximativ 200 de evenimente pentru angajaţi. Prima dintre aceste activităţi este lansarea unui site aniversar interactiv, care este deja disponibil online. La adresa www.125.bosch.com, totul se învârte în jurul „Globului Bosch”, care încurajează vizitatorii să exploreze şi să participe activ. În această lume Bosch multimedia, vizitatorii pot face o călătorie în timp, pe parcursul căreia vor afla mai multe nu doar despre istoria companiei, ci şi despre cele mai noi tehnologii din prezent. Şi, dacă învârt globul către viitor, aceştia îşi pot lăsa propria amprentă asupra hărţii, sub formă de idei şi dorinţe. „În timpul anului aniversar, dorim să creăm o legătură între trecutul şi viitorul nostru”, a declarat Uta-Micaela Dürig, vice-preşedinte senior pentru comunicare la Bosch.

Cu privirea spre viitor

Cu 3.800 de patente depuse în fiecare an şi mai mult de 3,5 miliarde de euro investiţi anual în cercetare şi dezvoltare, Bosch doreşte să se concentreze şi pe viitor asupra inovaţiei şi, astfel, să pună bazele unei creşteri sustenabile continue. Conform principiilor sale strategice, produsele furnizate de cele trei sectoare de activitate Bosch - Tehnologie auto, Tehnologie industrială şi Bunuri de larg consum şi echipamente pentru construcţii - sunt „tehnică pentru o viaţă”. Astfel, Bosch a devenit unul dintre principalii producători de sisteme de injecţie diesel şi benzină, precum şi de sisteme de siguranţă pentru autovehicule, cum ar fi sistemul anti-blocare la frânare ABS şi programul electronic de stabilitate ESP®. Bosch este şi unul dintre principalii furnizori de scule electrice, tehnologii de încălzire, electrocasnice şi sisteme de securitate. Sectorul de activitate Tehnologii industriale Bosch este recunoscut pentru specializarea în tehnologii de acţionare şi de control. Sectorul de activate include şi diviziile Tehnologii de ambalare şi Energie solară.

Investiţii majore în produse care protejează mediul înconjurător şi conservă resursele

Referitor la planurile pe termen lung, Bosch investeşte în pieţe promiţătoare precum energia regenerabilă şi electromobilitatea. De asemenea, aproximativ 50% din bugetul anual de cercetare şi dezvoltare este dedicat exclusiv produselor care conservă energia şi resursele. În acelaşi timp, compania dezvoltă de câteva decenii inovaţii a căror utilizare de zi cu zi permite economisirea unor cantităţi considerabile de energie pe plan mondial, în domenii precum sistemele de propulsie auto, electrocasnice şi sisteme de încălzire, răcire şi climatizare.


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !

 







Editorial
"Băi, avem destule taxe"
rotariu victor.jpg
"Băi, avem destule taxe". Acesta este motivul pentru care Guvernul Boc şi partidele care îl sprijină nu vor să mai fie introdusă taxa pe terenul agricol nelucrat, după cum a explicat un oficial al ministerului Agriculturii. După ce s-au bătut cu pumnul în piept că ei sunt cei care vor pune din nou pe picioare agricultura, în special prin această taxă, menită să încurajeze folosirea propriu-zisă a terenurilor, bravii politicieni ai Puterii şi-au dat seama, din senin, că sunt prea multe taxe.
Un editorial de Victor Rotariu publicat în ziarul Gandul. >> Citeste
Analiza
De ce se înghesuie elveţienii să facă agricultură în România
agricultura_MARE.jpg
Din ce în ce mai mulţi agricultori elveţieni se stabilesc în România, unde pot cumpăra suprafeţe agricole de câteva sute de hectare la preţuri semnificativ mai mici şi mai apoi exportă produsele biologice obţinute în Elveţia sau Germania, scrie swiss.info într-un comentariu dedicat potenţialului agricol al ţării noastre.
Swiss.info menţionează exemplul lui Christian Hani, un agricultor elveţian care la scurt timp după absolvirea studiilor de agronomie s-a mutat în satul Firiteaz din vestul României şi care acum are un teren agricol de 800 de hectare. >> Citeste
Compania Saptamanii
Prio Foods a anunţat lansarea unităţii de extracţie uleiuri, la Lehliu Gară
prio foods.jpg
Compania Prio Foods, parte a Martifer Group, a anunţat, miercuri, lansarea unităţii de extracţie uleiuri vegetale la Lehliu Gară, investiţie greenfield în valoare de 93 milioane de euro. "Este o onoare pentru mine şi pentru întreaga companie Prio Foods să anunţ astăzi lansarea noii unităţi de extracţie de la Lehliu", a declarat, preşedintele Consiliului de Administraţie Prio Foods, Carlos Martins.
Evenimentul a dat startul operaţiunilor la filiala Prio Extracţie, specializată în procesarea seminţelor şi producţie de ulei vegetal, în scopuri industriale şi de consum. Investiţia este cel mai mare proiect greenfield din România în anul 2011. În sectorul producţiei de ulei vegetal, Prio Extracţie deţine locul întâi ca volum al investiţiei în Europa de Sud-Est şi locul doi la nivelul întregii Europe. >> Citeste

Produsul Saptamanii
Mierea premium ecologică ar trebui să fie un brand al României, spune apicultorul Aron Stoica
apicultor.jpg
Mierea premium ecologică ar trebui să fie un brand al României, fiind, indiscutabil, cea mai bună din lume, iar pentru promovarea ei în străinătate este nevoie de politici consecvente ale celor aflaţi la guvernarea ţării, afirmă apicultorul Aron Stoica din Câmpeni (Alba), absolvent al Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca, care se dedică de o viaţă creşterii profesioniste a albinelor şi protecţiei speciilor autohtone.
"Nu ştiu dacă în ultimul an s-a diminuat sau nu procesul prin care mierea de calitate premium din România se vinde la export în cupaje, pentru a fi amestecată cu cele fără nicio calitate din America de Sud, America de Nord, Mexic, Asia ori din UE. Mierea este un produs local unic şi cel mai corect este ca producătorul să se bucure de recunoaşterea calităţilor acesteia. De regulă, mierea noastră premium trece într-un anonimat absurd, pentru că este absurd să oferi cea mai bună calitate pentru a deveni amestec la ceva fără nicio calitate", a declarat, luni, apicultorul foarte apreciat în afara graniţelor ţării. >> Citeste
Interviu
Radu Roatiş: “Mieii româneşti nu vor lipsi de pe piaţă în preajma sărbătorilor pascale”
roatis radu.jpg
Mieii româneşti nu vor lipsi de pe piaţă în preajma Sărbătorilor Pascale, pentru că există baza legală pentru inventarierea animalelor, a afirmat, într-un interviu acordat Agenţiei Agerpres, preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, Radu Roatiş.
Potrivit preşedintelui ANSVSA, autoritatea va demara o serie de controale în sectorul produselor tradiţionale, deoarece "asistăm la o creştere alarmantă a târgurilor cu produse tradiţionale", în multe cazuri produsele fiind vândute în condiţii improprii sau nu sunt ceea ce cred şi vor românii să cumpere. Radu Roatiş a mai adăugat că România va putea exporta carne de porc pe piaţa comunitară, începând cu partea a doua acestui an, după ce o misiune a CE va controla fermele care solicită să intre la export. >> Citeste
Eveniment
La Galaţi a fost lansat un proiect pentru relansarea pisciculturii şi prelucrării peştelui
pescador.JPG
Camera Agricolă Galaţi a lansat, marţi, proiectul “Grup de lucru pentru gestionarea durabilă a fondului piscicol în judeţul Galaţi, zona pescărească lunca Prutului inferior - Dunărea inferioară mila 76”, în valoare de 133.000 de lei.
Potrivit directorului Camerei Agricole Galaţi, Floricel Dima, proiectul are ca scop relansarea pisciculturii la nivelul judeţului şi crearea de unităţi economice care să se ocupe de prelucrarea peştelui. Proiectul vizează zona pescărească Lunca Prutului Inferior - Dunărea Inferioară mila 76, iar în acest sens va fi creat un grup de lucru pentru gestionarea fondului piscicol. >> Citeste

Afisari
counter